Home » Handvatten voor je businessplan

Handvatten voor je businessplan

Een goed businessplan is onmisbaar voor een succesvolle organisatie. Het geeft je houvast aan je doelen voor de middellange termijn en biedt je zo een canvas voor je kortetermijnplannen en agile acties. Het biedt een kader om je ideeën te evalueren en testen. Een goed opgesteld businessplan stelt je in staat een strategische selectie te maken tussen verschillende ideeën en zo gerichter te werk te gaan. Hierdoor forceert het je om beslissingen te maken, zorgt voor interne duidelijkheid, focus en een consistente (marketing)boodschap.

Het opstellen van een goed onderbouwd businessplan zorgt echter voor veel beleidsmakers voor de nodige struggles. Want waar haal je betrouwbare marktinformatie vandaan? En hoe zorg je dat je plan volledig is, maar óók weer niet te uitgebreid zodat toch niemand het leest?

BouwKennis helpt beleidsmakers in de bouw-, vastgoed- en installatiesector hierbij door middel van het BouwKennis Jaarapport Nederland. BouwKennis doet hiervoor jaarlijks uitgebreid deskresearch en voert een uitvoerige enquête uit onder de gehele bouwkolom. Zo kunnen we jou precies vertellen welke veranderingen je kunt verwachten op demografisch, economisch, sociaal-maatschappelijk, technologisch, ecologisch en politiek gebied en kun jij effectief en snel jouw businessplan opstellen!

Het BouwKennis Jaarrapport 2020/2021 hebben we globaal opgedeeld in 3 thema’s, te weten:

  1. Economie en bouwproductie
  2. Thema van de woningbouw 2030
  3. Businessplannen

Om je te helpen starten met je businessplan, heeft BouwKennis directeur Boudewijn Goedhart alvast de volgende Whiteboard Friday voor je opgenomen:

Meer weten?

Wil je meer weten over het BouwKennis Jaarrapport of direct bestellen? Lees hier verder: