18e editie
Terugblik op een geslaagde Jaarbijeenkomst
Op donderdag 15 september 2022 vond de 18e editie van de BouwKennis Jaarbijeenkomst plaats. Na een jaar afwezigheid en een online editie konden we dit jaar onze gasten gelukkig weer in het echt ontvangen in het Erasmus Paviljoen te Rotterdam!
We kijken terug op een inspirerende en sfeervolle middag, waarbij een grote groep enthousiaste bouwprofessionals samen zijn gekomen om kennis op te doen, elkaar te ontmoeten en ideeën uit te wisselen.
Wij waarderen de opkomst van alle aanwezigen enorm en hopen dat jullie met een goed gevoel terugkijken naar de Jaarbijeenkomst!
Kon je er helaas niet bij zijn? Hopelijk geeft deze terugblik je een goed beeld van de geslaagde middag. Zien we je volgend jaar?



Sprekers
De sprekers van de BouwKennis Jaarbijeenkomst 2022

Dagvoorzitter
Boudewijn Goedhart
De dag werd gestart met een kort welkomstwoord van dagvoorzitter Boudewijn Goedhart, directeur van BouwKennis. Hierna introduceerde hij het thema van de 18e editie van de Jaarbijeenkomst: ‘De ideale marketingmix anno 2022: 4 P’s of toch iets anders?’
Update bouwproductie & prognoses
Guido van Beek
Onze Senior Marktanalist Guido van Beek presenteerde de bouwproductiecijfers- en prognoses voor de rest van het jaar. Hierin werden de trends en ontwikkelingen uit de bouwsector besproken.
Zo blijkt uit cijfers van Makelaarsland dat het sentiment op de woningmarkt lijkt om te slaan. De verwachting is dat de oververhitte woningmarkt de komende maanden gaat afkoelen. Er zijn minder serieuze bezichtigen, meer onder biedingen en minder transacties.
Benieuwd naar de volledige prognoses voor de bouwsector en wat deze betekenen voor jouw bedrijf? Lees hier meer over hoe we jou kunnen helpen met een volledig zicht op de markt.


Keynote-sprekers
Arno Folkerts & Paul Smit
Keynote spreker Arno Folkerts deelde zijn kennis over verandermanagement, en in het specifiek het veranderen van de werkcultuur. Om de gewenste verandering tot een succes te brengen is het vooral erg belangrijk dat het gedrag van de medewerkers mee veranderd. Door gedrag op een juiste wijze te ‘triggeren’ kan de cultuur op positieve wijzen worden beïnvloed. Leg hierbij de focus op wat wél goed gaat i.p.v. wat anders zou kunnen.
Keynote spreker Paul Smit deelde zijn kennis over neuromarketing, waarin hij vertelde dat de keuzes die wij maken vliegensvlug door het onbewuste brein word gedaan. Een erg interessant onderwerp, aangezien we met gebruik van neurowetenschappen onze marketingstrategieën nóg effectiever kunnen maken!


