BouwKennis Jaarrapport: het aftellen is begonnen

Sharing is caring!

Heb jij als bouwprofessional enig idee hoe de prijspolitiek van fabrikanten en handel eruit ziet? Zet de markt voor fabrieksmatige en modulaire woningbouw door? En wat gebeurt er met het aandeel eenpersoonshuishoudens in ons land? De antwoorden op deze en andere vragen zijn cruciaal voor het bepalen van jouw bedrijfs- en marketingstrategie voor de komende jaren. Dat is precies de reden waarom wij over enkele weken het jaarlijkse BouwKennis Jaarrapport publiceren.

Totaaloverzicht bouwsector

Waar andere rapporten van BouwKennis inzoomen op specifieke aspecten in de bouwsector, biedt het BouwKennis Jaarrapport een totaaloverzicht voor al jouw strategische plannen. Zowel voor woningbouw als utiliteitsbouw en zowel nieuwbouw als renovatie. De data en ontwikkelingen in dit rapport zijn voor een belangrijk deel verzameld met eigen onderzoek. Onze analisten hebben de uitkomsten hiervan nauwkeurig geanalyseerd en vertaald naar bruikbare en unieke data. Bovendien vind je in het rapport niet alleen huidige ontwikkelingen en trends, maar juist ook een blik op de toekomst.

Harde data in plaats van aannames

Met het BouwKennis Jaarrapport in handen weet je dus zeker dat je jouw koers baseert op harde onderzoeksgegevens en niet op aannames. De uitdrukking ‘Assumption is the mother of all mistakes’ bestaat per slot van rekening niet voor niets. Het BouwKennis Jaarrapport bevat onder andere:

  • Externe analyse van de bouw volgens de DESTEP-methode
  • De volgens BouwKennis belangrijkste trends en ontwikkelingen voor de komende jaren
  • Marktsegmenten en opdrachtgevers: uit welke segmenten en bij welke opdrachtgevers behalen de partijen in de bouwkolom hun omzet?
  • Bedrijfseconomische prestaties en verwachtingen: essentiële gegevens door de gehele bouwkolom heen over onder andere omzetontwikkeling, (personeels)capaciteit en prijzen.
  • Strategische positionering en gekozen waardestrategie van partijen in de bouwkolom
  • Marketingbeleid bij toeleveranciers: hoe ontwikkelt het budget zich? Aan welke activiteiten besteden zij hun marketingbudget?

Nog even volhouden dus tot (of tijdens) je vakantie, en daarna vol aan de bak met de plannen voor het komend jaar. En met het BouwKennis Jaarrapport. Houd BouwKennis de komende weken dus scherp in de gaten ….

Sharing is caring!

Wekelijks updates ontvangen

BouwKennis maakt strategische
marketinginformatie voor de bouwsector eenvoudig.

Schrijf je nu in
Visual-Nieuws_Bouwkennis

© Bouwkennis B.V.   |   Alle rechten voorbehouden

WordPress Cookie Plug-in door Real Cookie Banner