BouwKennis Live

Kijk nu de hele uitzending of specifieke onderdelen van BK Live terug

Trends en Marketing

Een eerlijke blik vooruit op marketing en trends binnen de bouw- en installatiesector

De invloed van AI en demografische ontwikkelingen

Boudewijn Goedhart vertelt over de rol van AI en demografische ontwikkelingen binnen de bouw- en installatiesector. Met een korte persoonlijke anekdote licht hij de huidige generatie die de arbeidsmarkt betreed toe.

Uitdagingen voor de bouw en digitalisering

De bouw- en installatie gaan een tijd vol met uitdagingen tegemoet. Boudewijn Goedhart geeft een kort overzicht van komende vraagstukken in deze sectoren. Ook geeft hij een specifiek voorbeeld van de groeiende complexiteit van digitalisering.

De customer journey en waardepropositie in de bouw- en installatiesector

De customer journey is al langere tijd onderdeel van het standaard marketing vocabulaire. Boudewijn geeft antwoord waarom dit zo is en gaat verder in op het belang van een competitieve waardepropositie.

Ontwikkelingen in (markt)data

Op dit moment nemen we een overgang waar van big data naar small data en nieuwe manieren van dataverzameling en verwerking. Dit zal vooral het verschil gaan maken binnen het bedrijfsproces. Kijk hier voor een duidelijke uitleg over de impact van dataontwikkelingen van dit moment.

Het belang van creativiteit en personeel

In een tijd waar AI geweldige marketingteksten schrijft en zelfs afbeeldingen naar wens kan maken wordt creativiteit iets dat steeds schaarser zal zijn binnen de arbeidsmarkt. Het zorgt niet alleen voor zakelijk succes maar ook voor personeelsretentie. Kijk snel wat de impact van deze factoren op de bouw zal zijn.

Onderscheidend vermogen en waardepropositie

Bedrijven binnen de bouw- en installatiesector concurreren steeds vaker om zichzelf op dezelfde manier te onderscheiden. Boudewijn gaat specifiek in op welke punten de meeste bedrijven zichzelf waarde vinden toevoegen aan de klant en waarom jouw onderscheidend vermogen kan hinderen op de lange termijn.

Contentmarketing

Dankzij BouwKennis ContentCreatie zijn wij ook op de hoogte van de beste manieren om contentmarketing in te zetten bij het winnen van nieuwe klanten. Bekijk nu welke vormen het meest gebruikt worden en de toekomst van contentmarketing vormen.

Komende ontwikkelingen in de contentmarketing

Welke vormen van contentmarketing gaan ECHT het verschil maken voor de bouw- en installatiesector? Boudewijn zet ze op een rijtje en licht specifiek toe hoe deze typen content jouw bedrijf helpen.

Agenda 2050

Er staan grote punten op de agenda waar naartoe gewerkt moet worden binnen de bouw- en installatiesector. Duurzaamheid en personeelsmobiliteit zijn twee voorbeelden hiervan. Boudewijn duikt dieper in deze vraagstukken.

Productie en Prognose

Genuanceerd, helder en duidelijk. Guido van Beek laat zien wat de bouw te wachten staat.

BouwKennis Live Productie en prognose intro

De laatste productie- en prognosecijfers worden toegelicht door Guido van Beek in dit onderdeel van BouwKennis Live.

Economische context

Een helder beeld van de bouwsector start met de grotere economische context eromheen. In dit stuk van de productie en prognose ligt de focus op de huidige situatie.

Macrobeeld utiliteitsbouw

Wat kunnen we verwachten voor de utiliteitsbouw? Guido kijkt naar de commerciële vastgoedmarkt en schetst een duidelijk macrobeeld van de utiliteitsbouw. Dit gaat specifiek in op de nieuwbouw, renovatie en orderboeken.

Een blik op de woningmarkt

Wat gebeurt er echt met de woningmarkt en wat zit er nog in de pijplijn voor 2024? In dit uitgebreide stuk van BouwKennis live gaat Guido specifiek in op de belangrijkste informatie met betrekking tot de woningbouw.

© Bouwkennis B.V.   |   Alle rechten voorbehouden

WordPress Cookie Plug-in door Real Cookie Banner