Positionering & Propositie Header
Terug naar Strategievorming

Waardepropositie

Positionering & propositie

Witte Envelop Blauwe Envelop Neem contact op

Impact binnen het werkproces

Een onderscheidende waardepropositie is het fundament voor een sterke en toekomstbestendige marktpositie. In de bouw- en installatiesector, waar concurrentie toeneemt en klantbehoeften snel veranderen, is het van strategisch belang om te begrijpen wat klantkeuzes bepaalt — en hoe producten en diensten hier effectief op kunnen inspelen.

Veranderende regelgeving, hogere duurzaamheidsnormen en de opkomst van digitale technologieën zorgen voor een verschuiving in de vraag. Klanten stellen andere eisen aan prestaties, kosten, circulariteit en flexibiliteit. Hierdoor veranderen ook de criteria waarop aanbieders worden geselecteerd. Solide strategische informatie is daarom een must-have om een effectieve waardepropositie en positioneringsstrategie te formuleren en onderbouwen.

Wij helpen fabrikanten en handelaren grip te krijgen op deze dynamiek door klantsegmenten, aankoopcriteria en concurrentiepatronen gedetailleerd in kaart te brengen. Op basis van onze analyses krijgen zij inzicht in hoe hun propositie aansluit op de behoeften in de markt — en waar optimalisatie nodig is. Dit stelt hen in staat om hun productaanbod en positionering doelgericht aan te scherpen, commerciële kansen beter te benutten en hun groeistrategie duurzaam en onderbouwd vorm te geven.

Whitepaper Blok
Child with tablet
De gebouwde omgeving verandert continu en sturen op enkel onderbuikgevoel is niet meer genoeg. Deze whitepaper laat zien hoe marktdata strategische besluitvorming fundamenteel versterkt met bewezen impact op positionering, segmentatie en groei. Voor leiders die vooruit willen, begint duurzame groei hier.

Hoe wij werken

Een sterke marktpositie begint met een scherpe waardepropositie, die nauw aansluit bij de behoeften van de klant. In een sector die zo competitief is als de bouw, is het essentieel om te begrijpen welke factoren klantkeuzes beïnvloeden en hoe producten en diensten gepositioneerd dienen te worden. Wij helpen fabrikanten en handelaren door middel van gedetailleerde analyses van klantsegmenten, aankoopcriteria en concurrentiedynamiek, zodat ze hun waardepropositie en positionering kunnen afstemmen op de voortdurende veranderingen in de markt.

  • Inzicht in klantgedrag: We analyseren de drijfveren achter klantkeuzes, zodat bedrijven kunnen begrijpen welke factoren bepalen wat klanten belangrijk vinden bij hun aankoopbeslissingen.
  • Optimalisatie van de propositie: Met deze inzichten ondersteunen wij bedrijven bij het verfijnen van hun propositie, zodat ze optimaal kunnen inspelen op marktkansen en zich kunnen onderscheiden van de concurrentie.
  • Strategische implementatie: We helpen bedrijven niet alleen hun propositie te verbeteren, maar ook deze effectief in de markt te zetten, zodat ze hun concurrentievoordeel kunnen verzilveren en een duurzame groeistrategie kunnen realiseren.
Our People Appointment
Maak een afspraak en ontdek waar strategie en data samenkomen.
Maurice van Dijk

Maurice van Dijk

Managing Marktinformatieadviseur


Plan een afspraak
Daan Koekebacker

Daan Koekebacker

Markinformatieadviseur


Plan een afspraak

© Bouwkennis B.V. |   Alle rechten voorbehouden