Je doelen behalen met effectieve communicatie
Wat is een communicatieplan?
Een (marketing)communicatieplan kan voor verschillende doeleinden worden ingezet. Het plan bestaat veelal uit een beschrijving van je doelgroepen, doelstellingen, strategie, boodschap en middelen die je wilt inzetten. Daarnaast zijn een communicatiebudget en planning onderdeel van het plan. Het beschrijft de strategie waarmee je je doelgroep wil bereiken. Op basis van een analyse van de interne en externe organisatie bepaal je de inhoud voor je plan. De input voor de externe analyse kun je halen uit databronnen, die BouwKennis al voor je verzameld en gestructureerd heeft.
Waarom is het belangrijk?
Een communicatieplan maakt jouw ideeën bespreekbaar en tastbaar, de communicatie effectiever en de resultaten meetbaar. Het zorgt voor een helder overzicht van de prioriteiten en geeft je houvast voor de uitwerking. Elk communicatieplan geeft expliciet aan wat je wel en wat niet gaat communiceren, op welk moment en hoe je de resultaten gaat monitoren. Het zorgt ervoor dat iedereen binnen je organisatie weet welke boodschap er uitgedragen moet worden.