Persbericht: VMN media zet een volgende stap in haar groeistrategie in Nederland met de overname van BouwKennis

Sharing is caring!

VMN media en de aandeelhouders van BouwKennis hebben overeenstemming bereikt over de overname van BouwKennis BV door VMN media per 1 september 2024. 

BouwKennis, opgericht in 2002, is een belangrijk kennisplatform voor de bouwsector en bedient met name de toeleverende industrie met cruciale beleidsinformatie voor hun commerciële- en marketingstrategie.

Met deze overname geeft VMN media verder invulling aan haar groeistrategie op het gebied data en analytics in de bouwsector, zowel organisch als via overnames.

BouwKennis blijft voorlopig als zelfstandige entiteit binnen VMN media opereren. Uiteraard zal nauw samengewerkt gaan worden met VMN Data en Cobouw. Onder de vlag van VMN Data zal er de komende jaren hard gewerkt worden om het BouwKennis-product te verbreden en verbeteren, met name op het data-analyse stuk. Daarnaast zal het brede bereik van VMN media in de bouwsector, met titels als Cobouw, Vastgoedmarkt, de PROVADA, de Architect, Installatie Journaal en Gawalo, ingezet worden om de bekendheid van de BouwKennis-producten verder te verstevigen, o.a. ook bij de ontwerpende en uivoerende partijen in de bouwkolom.

Het BouwKennis team gaat in zijn geheel mee met de overname. En USP Marketing Consultancy blijft de onderzoeksmotor achter de BouwKennis-producten. VMN media en USP hebben zich voor de komende 10 jaar aan elkaar gecommitteerd om continuïteit van de verschillende onderzoeksproducten van BouwKennis te kunnen garanderen.

Jan-Paul Schop, CEO USP Marketing Consultancy en oud eigenaar / oprichter BouwKennis: “Ik ben als oprichter van BouwKennis trots hoe BouwKennis zich de afgelopen 2 decennia heeft ontwikkeld tot toonaangevend kennisinstituut voor veel partijen in de bouw- en installatieketen. Voor de volgende fase van BouwKennis heb ik de overtuiging dat VMN Media de perfecte eigenaar voor BouwKennis is waardoor ik besloten heb BouwKennis te verkopen en mezelf volledig te richten op de verdere groei van USP Marketing Consultancy.”

Bart Wassink, Director VMN Data: “ Wij zijn zeer verheugd en trots dat we BouwKennis kunnen toevoegen aan ons portfolio. Met VMN Data zullen we de komende jaren meerdere nieuwe producten in de markt zetten en de inzichten en expertise van het BouwKennis-team gaat ons helpen om dit sneller en beter te kunnen doen. Tevens kunnen wij de BouwKennis-producten verder uitbreiden met onze data-inzichten.”

Voor meer informatie:

Sharing is caring!

Wekelijks updates ontvangen

BouwKennis maakt strategische
marketinginformatie voor de bouwsector eenvoudig.

Schrijf je nu in
Visual-Nieuws_Bouwkennis

© Bouwkennis B.V.   |   Alle rechten voorbehouden

WordPress Cookie Plug-in door Real Cookie Banner