Wat is de toekomst van content creation?

Sharing is caring!

Content creators zitten in een competitieve business. De schrijfindustrie raakt steeds meer verzadigd: content bureaus springen als paddenstoelen uit de grond en de één na de andere schrijver is toch echt dé nieuwe Harari of Haig. Het goede nieuws? De vraag naar content writing neemt toe, ondanks het feit dat steeds meer en meer freelancers zich op het schrijftoneel begeven. De digitale industrie groeit en blijft groeien op een ongeëvenaarde manier. Het is geen verrassing dat mensen meer digitale content consumeren nu de technologie in opmars is. Maar blijft content creation een begrip in de bedrijfswereld of is dit een tijdelijke trend? Wat zijn de uitdagingen van content creation?

Waarom content creation?
Contentmarketing is de drijvende kracht achter elk bedrijf. 85% van de consumenten geeft aan dat ze online research doen voordat ze een product kopen. Dit betekent dat ze vertrouwen op de informatie die ze krijgen wanneer ze online bronnen raadplegen. Nadat ze zich hebben ingelezen, maken ze een keuze over het al dan niet aanschaffen van een product. Naarmate bedrijven uitbreiden is er een grotere behoefte aan meer content om te blijven groeien. Er is dus een groeiende vraag voor schrijvers die hoogstaande kwalitatieve content leveren. En: het zijn nog steeds woorden die bedrijven helpen bij de verkoop van producten of services. Dit geldt ook voor de bouwsector, waar mond-tot-mond reclame nog steeds de meest populaire manier van reclame maken is. Maar anno nu boekt de online markt met bijbehorende marketinguitingen aan terrein. In het algemeen hebben ondernemers al hun tijd en energie nodig om hun core business uit te voeren. Er is vaak geen tijd voor het schrijven van een pakkend referentieverhaal over een speciaal project of een persbericht over trends en prognoses in de bouw. Dit is heel jammer, want dit soort nieuwsberichten zijn cruciaal om meer traffic te genereren; je naambekendheid te vergroten en je imago als expert te vergroten.

Oké – maar hoe werkt dit precies?
Men schrijft dus content om meer traffic naar de website te realiseren. Op deze manier wordt je naamsbekendheid vergroot en krijg je meer klanten. Echter: des te meer content er wordt gecreëerd, des te meer keuze voor de klanten. Hier is het van belang dat je echt onderscheidende copy produceert die uit het oog springt en naadloos aansluit op de behoefte van de klant. Denk maar aan producten in de supermarkt: er zijn veel soortgelijke producten, maar hoe beslis je welke je kiest? Kortom, content creators moeten een scherp ontwikkeld beeld hebben van hun target audience om de juiste snaar te kunnen raken. Bedrijven en organisaties hebben dus veel te winnen bij waardevolle content en zullen hun best moeten doen om kwalitatief hoogstaande content creators aan te trekken. Op deze manier ontwikkel je je brand en krijg je, als je het goed doet, langzaam maar zeker een trouwe schare klanten.

3 uitdagingen en oplossingen in content creation

  • Het is al gezegd: de content moet van hoge kwaliteit zijn. B2B klanten willen en verwachten dit. Daarom moet je voorkomen dat jouw content ‘meer van hetzelfde’ is. Je wil niet het risico lopen dat jouw schrijfkunsten al eerder gelezen zijn. Kom maar op met die huzarenstukjes! Hoe je dit voor elkaar krijgt? Een tip: doe wat research naar jouw topconcurrentie en zie hoe hun content het doet in de SERPs (Search Engine Results Pages). Dit geeft jou een goede indicatie van de standaard die je moet nastreven met jouw content. En onthoud: het is niet voldoende om one-size-fits-all content te schrijven!
  • Consistentie in je berichten is erg belangrijk – maar ook een uitdaging. Als je wil dat jouw merk serieus genomen wordt, is het van belang dat je regelmatig berichten post. Helaas is dit voor een groot aantal content creators de grootste marketinguitdaging waarmee ze te maken hebben. Hoe je dit kan oplossen? Een tip: ontwikkel een duidelijke content strategie. Op deze manier krijgt content creatie een prominente plek in de bedrijfsagenda en wordt de waarde ervan duidelijk voor interne stakeholders.
  • Begrijp je klanten. Ze zijn geen homogene groep, maar een complex ecosysteem van individuen die verschillende voorkeuren hebben in hoe ze content tot zich nemen. Het is niet voldoende om je klanten te segmenteren naar leeftijd of geslacht. Een tip: maak verschillende klantprofielen en maak verschillende content uitingen die passen bij de klantprofielen.

Concluderend kan gesteld worden: content creation is here to stay. De digitale revolutie zorgt voor steeds meer mogelijkheden om informatie tot je te nemen. Een informatie overload ligt op de loer, maar: als jij onderscheidende content kan produceren, dan weten je klanten je steeds beter te vinden.

Sharing is caring!

Wekelijks updates ontvangen

BouwKennis maakt strategische
marketinginformatie voor de bouwsector eenvoudig.

Schrijf je nu in
Visual-Nieuws_Bouwkennis

© Bouwkennis B.V.   |   Alle rechten voorbehouden

WordPress Cookie Plug-in door Real Cookie Banner