Zes tips om bestaande content te gebruiken in je strategie

Sharing is caring!

Een maandje geleden schreef ik in mijn blog waar je op moet letten als je content wilt recyclen. Dit is noodzakelijk omdat je oude content niet zomaar over kunt nemen. Ondanks dat kan het wel heel handig en interessant zijn om eens te zoeken naar wat ‘oude’ creaties. De mogelijkheden van het hergebruiken van content zijn namelijk enorm. Je kan er niet alleen een nieuw publiek mee aanspreken of je boodschap extra kracht bij zetten, maar je kan ook je SEO een zetje in de goede richting geven. Deze keer geef ik zes tips hoe je bestaande content kunt gebruiken in je strategie. 

 

Kijk met welke bestaande content je mooie nieuwe middelen kunt creëren!

#1. Je kunt terugblikken op oude artikelen, blogs of video’s. Wat is er inmiddels veranderd sinds de eerste versie en welke ontwikkelingen zijn relevant voor de doelgroep? Je kunt op basis van eerdere content vervolgartikelen schrijven waarin je deze veranderingen meeneemt en toelicht.

#2. Zoals ik de vorige keer al schreef kun je content die je al eerder gebruikt hebt analyseren. Zo kun je bijvoorbeeld je best gelezen blogs verzamelen en samenvoegen in één nieuwe blog, een nieuwsbrief of zelfs in een E-book. Dit kun je ook doen met een succesvolle social mediapost.

#3. Oude content in een nieuw jasje steken behoort natuurlijk ook tot de opties. Je kunt die ene video gebruiken om nu een artikel over te schrijven of je kunt een whitepaper omzetten in een overzichtelijke infographic. Zo voorkom je dat je twee keer dezelfde content online zet, maar zorg je er wel voor dat je doelgroep nogmaals in aanraking komt met de informatie.

#4. Je doelgroep om input vragen is altijd een goede manier om content te verzamelen. Zo krijg je ook eens informatie vanuit een andere hoek. Organiseer bijvoorbeeld een fotowedstrijd onder je trouwe fans en gebruik deze beelden later zelf nog eens. User generated content heet dat.

#5. Onder het mom van “zelfde content, ander kanaal”, kun je proberen bestaande content op een andere plaats te verspreiden. Kijk of je blogs op een andere website geplaatst kunnen worden of plaats een bestaande infographic ook eens op Facebook of Instagram. Zo bereik je een ander, groter publiek met minimale inspanning.

#6. Maak gebruik van een evenement dat binnen je bedrijf plaatsvindt. Dit is de ideale manier om veel content te verzamelen en later te recyclen. Een video die daar gemaakt is, kun je gebruiken om een artikel of blog over te schrijven, maar ook om een aftermovie te produceren met de hoogtepunten van die dag.

 

Je doelgroep om input vragen is altijd een goede manier om content te verzamelen.

Wat je ook gaat doen, houd in gedachte natuurlijk altijd de aandachtspunten uit mijn vorige blog erbij. Ga eens op ontdekkingsreis binnen je bedrijf en kijk met welke bestaande content je mooie nieuwe middelen kunt creëren! Waar ga jij mee aan de slag?

Sharing is caring!

Wekelijks updates ontvangen

BouwKennis maakt strategische
marketinginformatie voor de bouwsector eenvoudig.

Schrijf je nu in
Visual-Nieuws_Bouwkennis

© Bouwkennis B.V.   |   Alle rechten voorbehouden

WordPress Cookie Plug-in door Real Cookie Banner